اجزای اصلی یک سیستم هیدرولیک پایه عبارتند از: پمپ، شیر و سیلندر هیدرولیک. پمپ مقدار کمی از توان مکانیکی را به توان هیدرولیک تبدیل می‌کند، شیر جریان روغن هیدرولیک را کنترل می‌کند و سیلندر هیدرولیک توان هیرولیک را به مقدار بزرگی از توان مکانیکی تبدیل می‌کند. گرمایش سیال هیدرولیک حین کار توسط ناکارآمدی‌ها رخ می‌دهد. ناکارآمدی‌ها منجر به اتلاف توان ورودی و تبدیل آن به حرارت می‌شود. بار گرمایی یک سیستم هیدرولیک برابر با کل اتلاف توان از طریق ناکارآمدی‌ها می‌باشد. اگر کل اتلاف توان ورودی به حرارت بزرگ‌تر از گرمای از دست رفته باشد، سیستم هیدرولیک در نهایت بیش از حد گرم خواهد شد. ظرفیت خنک‌کاری نصب شده وابسته به نوع سیستم هیدرولیک معمولاً بین 25 تا 40 درصد توان ورودی می‌باشد. دمای سیال هیدرولیک نباید از 82°C بیش‌تر شود. در دماهای بالاتر، سیال ممکن است شروع به تخریب شدن کند، و گران‌روی برای روان‌کاری قابل اطمینان پمپ و اجزای موتور بسیار پایین بیاید. بسیار مهم است که سیال تمیز بماند، پایین‌تر از 82°C بماند، و حاوی آب نباشد (کم‌تر از 150 ppm) تا عمر طولانی روغن تضمین شود.

نکات مهم:• دمای کاری در اکثر کاربردهای صنعتی حدود 60°C می‌باشد.• در دماهای کاری بالاتر از 85°C فرایند اکسیداسیون تسریع می‌شود.• پایداری اکسیداسیون واکنشی شیمیایی است که با ترکیبی از روغن و اکسیژن رخ می‌دهد.• هر 10°C افزایش دما بالاتر از 60°C، آهنگ اکسیداسیون را دو برابر می‌کند و عمر روغن را نصف می‌کند.

دستگاههای تزریق پلاستیک

یک ماشین قالب‌گیری تزریقی، که به آن پرس تزریقی نیز می‌گویند، ماشینی برای تولید محصولات پلاستیکی با فرایند قالب‌گیری تزریقی می‌باشد. ماشین شامل دو قسمت اصلی است، یک واحد تزریق و یک واحد نگه‌دارنده. ماشین‌های قالب‌گیری تزریقی عمدتاً بر اساس نوع سیستم محرکی که استفاده می‌کنند، تقسیم‌بندی می‌شوند: هیدرولیکی، مکانیکی، الکتریکی، یا هیبریدی. ماشین‌های هیدرولیکی رایج‌ترین نوع در اکثر قسمت‌های جهان است.
قسمت دیگری از ماشین‌آلات پلاستیک که از نظر کنترل دما حساس می‌باشد، ابزاری است که قطعه‌ی پلاستیکی را می‌سازد. در تأسیسات بزرگ‌تر، آب خنک‌کن که برای سرمایش ابزار استفاده می‌شود، به صورت مرکزی با برج خنک‌کن یا ایستگاه چیلر خنک می‌شود.

دستگاههای تزریق پلاستیک

تولید پاورپکهای صنعتی

پاورپک‌های هیدرولیک دستگاه‌هایی خودمتکی هستند (در مقابل سیستم داخل ماشین‌آلات هیدرولیک). بعضی از پاور‌پک‌ها بزرگ و ثابت هستند و برخی قابلیت حمل دارند. اجزای آن شامل یک مخزن هیدرولیک که سیال را نگه‌داری می‌کند، رگولاتورهایی که به کاربر اجازه‌ی کنترل مقدار فشاری که پاورپک به شیر می‌دهد، خطوط تأمین و خطوط آزادسازی فشار، یک پمپ و یک موتور برای توان‌دهی به پمپ می‌باشد.
پاورپک‌های هیدرولیک معمولاً امکان انتخاب اتّصالات شیر را می‌دهند، که به کاربر اجازه‌ی اتّصال آن‌ها به یک شیر یا شیرهای کنترلی برای توان‌دهی به انواع ماشین‌ها را می‌دهد. پاورپک توان هیدرولیک را از طریق یک شیر کنترلی برای کار ماشینی دیگر تأمین می‌کند.

تولید پاورپکهای صنعتی

پرسهای هیدرولیک

پرس هیدرولیک ماشینی است که با استفاده از سیلندر هیدرولیک، یک نیروی فشاری ایجاد می‌کند؛ و از معادل هیدرولیکی اهرم مکانیکی استفاده می‌کند. پرس هیدرولیک وابسته به اصل پاسکال می‌باشد: فشار درون یک سیستم بسته ثابت است. یک قسمت از سیستم پیستونی است که به عنوان یک پمپ کار می‌کند، با یک نیروی مکانیکی متوسط که به یک سطح مقطع کوچک وارد می‌شود. قسمت دیگر پیستونی با سطح بزرگ‌تر است که یک نیروی مکانیکی بزرگ تولید می‌کند. اگر پمپ از سیلندر پرس جدا باشد، فقط به لوله‌های با قطر کوچک نیاز است (که فشار را راحت‌تر تحمّل می‌‌کنند). هر پیستونی که به داخل هل داده شود، سیالی مانند روغن را جابه‌جا می‌کند. برای مقدار معینی از جابه‌جایی، پیستون کوچک مقدار حجم کم‌تری نسبت به پیستون بزرگ جابه‌جا می‌کند، که متناسب با نسبت مساحت سر پیستون‌ها می‌باشد. به این ترتیب قانون پایستگی انرژی رعایت می‌شود. کار حاصلضرب نیرو در جابه‌جایی است، و از آن‌جایی که نیرو روی پیستون بزرگ‌تر افزایش می‌یابد، مسافتی که نیرو در آن اعمال می‌شود باید کاهش یابد.
پرس‌های هیدرولیک معمولاً برای آهنگری (فورج) قطعات فلزی، و نیز شکل‌دهی ورق‌های فلزی به کار می‌روند.

پرسهای هیدرولیک

ماشین آلات معدن

در معدن‌ها به ماشین‌آلات سنگین برای اکتشاف و توسعه نیاز است، برای کندن و انباشت روباره، برای شکستن و کندن سنگ‌هایی با سختی و چقرمگی متفاوت، برای فراوری سنگ معدن و تلاش‌های آبادسازی پس از بستن معدن. بولدوزرها، مته‌ها، مواد انفجاری و کامیون‌ها همگی برای حفاری زمین ضروری هستند. کارخانه‌های فراوری از خردکن‌ها، آسیاب‌ها، راکتورها، روسترهای بزرگ و دیگر تحهیزات برای یک‌دست‌سازی مواد معدنی غنی و استخراج ترکیبات و فلزات مورد نظر از سنگ معدن استفاده می‌کنند. 

ماشین آلات معدن

ماشین سازان

ماشین ابزار دستگاهی برای ماشین‌کاری فلزات یا دیگر مواد صلب، معمولاً با برش‌کاری، بورینگ، سنگ‌زنی یا دیگر شکل‌های تغییر شکل می‌باشد. ماشین‌های ابزار از نوعی ابزار استفاده می‌کنند که برش‌کاری یا شکل‌دهی را انجام می‌دهد. تمامی ماشین‌های ابزار روش‌هایی برای مهار قطعه‌کار دارند و حرکت هدایت شده قطعات ماشین را فراهم می‌کنند. بنابراین حرکت نسبی بین قطعه کار و ابزار برش (که مسیر ابزار نامیده می‌شود) به وسیله‌ی ماشین تا حدودی کنترل یا مهار می‌شود. امروزه توان ماشین‌های ابزار معمولاً به صورت هیدرولیکی یا الکتریکی تأمین می‌شود. 


ماشین سازان

سیستم‌های هیدرولیک دریایی

امروزه سفر دریایی بدون هیدرولیک قابل تصور نیست. سیستم‌های محرک هیدرولیک برای توان‌دهی به واحدهای عملیاتی ضروری در کشتی‌ها استفاده می‌شوند. مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای تیتانیمی خنک‌کننده‌های بی‌نقصی هنگام استفاده از آب دریا به عنوان محیط خنک‌کننده می‌باشند.
کاربردهای زیادی روی عرشه وجود دارد، مانند: وینچ‌ها، جرثقیل‌ها، محرک‌های رانشگر و پروانه، درهای سینه و پاشنه‌ی کشتی، لیفت‌ها، پمپ‌های واترجت و کارگو.

 سیستم‌های هیدرولیک دریایی

محصولات پیشنهادی